リラコの2ヶ国語日記

児童英語講師・リラコが綴る日本語+英語の2ヶ国語日記 ☆再び英語力を上げるため奮闘中!!英語に興味のある方もそうでない方も覗いてみてくださいね**コメントなどいただけると嬉しいです(*^^*)



I saw Michael Jackson's movie, THIS IS IT.
I like his songs and his voice, but I didn't know him well
before his death.
I just knew some famous songs.

マイケル・ジャクソンの映画「THIS IS IT」を観て来ました。
彼の歌や声が好きですが、彼の死の前は彼自身のことをあまりよく知りませんでした。
有名な歌をいくつか知っていただけで。


When the news of his cardiac arrest first appeared on TV,
I was at home and I couldn't take my eyes off of the TV.
Although I wasn't a big fan, the news shocked me
and I was amazed by the way media treated the news.
They spent very long time on this news.
(I saw both Japanese news and CNN.)

彼の心拍停止のニュースが最初に流れた時
私は家にいて、テレビのニュースに釘付けになった。
大ファンではなかったけれど、すごくショックを受けた。
メディアの報道の仕方にもびっくりした。
そのニュースばかりだったから。
(日本のニュースもCNNも見ていました)


I wanted to know what the reality was.
I also wanted to see him on stage.
At the end of the movie, I cried.
His stage performance and his attitude towards the stage
was beyond my expectation, and what moved me most was his personality.

真実がどうなのか知りたかった。
彼のステージがどんなものなのかも見てみたかった。
映画の終わりに、泣いてしまった。
ステージも、ステージに対する思いも想像以上だったし、
何より心を打ったのは彼自身だった。


He was a great person, true genious.
And, he had a very warm heart.
I feel very sorry for him.
I wish his songs and his thoughts will live
on forever.

本当に偉大な人で、本物の天才だったんだな。
そしてあったかい心の持ち主だった。
ものすごく悲しくなりました。
彼の歌、彼の思いがこれからも生き続けますように・・・。


*cardiac arrest=心拍停止
*genious=天才


コ メント

>junkomamaさん
Thank you for your comment!!
Definitely you should see it!!
It lasts only a month, so please don't miss it.
I really liked the movie, I'm so glad to see his personality in this.
I'm now listening his CD in the car.
2009/11/10(火) 13:33:16 | URL | リラコ#-[ 編集]

Hi ! How have you been ?
You already saw the movie, This is it !
Actually, kenpapa bought the premium pair tickets (with premium serial number).
Michael Jackson's music is a part of our young days.
Also, I was affected by his social message ; especially as for the racism.
So, we are looking forward to seeing the movie, but not yet...
We should go soon as time is limited !
I wanna talk with you about the movie when I meet you next time ^^
2009/11/06(金) 09:20:28 | URL | junkomama#EvmDRqhQ[ 編集]

>machanさん
いい曲ですよね。私ちゃんと知ってるのは
2.3曲くらいでした。あとは聞いたことがあるな~くらいで。
子供のことはほんと好きだったんでしょうね。
子供たちもとってもいいお父さんって言ってましたし。
メディアでの扱われ方次第で世間のイメージ
すぐ変わってしまうので、それがこわいですね。
2009/11/04(水) 21:49:45 | URL | リラコ#-[ 編集]

こんにちは。
私もそれほど熱狂的なファンではありませんが、彼が子供たちに愛情を
注いでいたのは事実でしょう。
この歌もいい歌で、私の大好きな歌の一つになっています。
亡くなってからもこれだけ惜しまれるんだから凄い人ですね。
2009/11/04(水) 12:03:15 | URL | machan#DeVW2IEs[ 編集]
コ メントする
URL:
Comment:
Pass:
秘密: 管理者にだけ表示を許可する
 
この記事のトラックバックURL
http://rilakorila1223.blog18.fc2.com/tb.php/257-52d88c87
この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)
トラックバック
