リラコの2ヶ国語日記

児童英語講師・リラコが綴る日本語+英語の2ヶ国語日記 ☆再び英語力を上げるため奮闘中!!英語に興味のある方もそうでない方も覗いてみてくださいね**コメントなどいただけると嬉しいです(*^^*)



Today we went to Misasa hot spring to eat crabs with our friends.
It was a one-day bus tour called "kani-bus" and we left Okayama at 9:30.

今日は三朝温泉(鳥取)にカニ食べに行ってきました。
かにバスという日帰りツアーで、岡山を9:30に出発。

As it's been mild these days, we could see snow only around Hiruzen area.

最近そんなに寒くなかったので
雪景色は蒜山のあたりだけでした。

We enjoyed a course of crabs cooked in many ways.
While eating, a cook came to our room and fried tempras in front of us.
I especially liked fried crab.

カニ懐石をいただきました。
食事中に料理人さんが来て目の前で天婦羅を揚げてくださいました。
特にカニ天婦羅がおいしかった?!

Hot spring was also nice!
There were few people except us, so we could enjoy our time.

温泉もよかった!
私たち以外はほとんどいなくて
のんびりできました。

It's better to spend a night and have more leisure time, but one day tour was not so bad.

ほんとは一泊しても少しのんびりできたらいいんだけれど
日帰りもありかなと思いました。





