リラコの2ヶ国語日記

児童英語講師・リラコが綴る日本語+英語の2ヶ国語日記 ☆再び英語力を上げるため奮闘中!!英語に興味のある方もそうでない方も覗いてみてくださいね**コメントなどいただけると嬉しいです(*^^*)

20100108214220


When I looked in the dish washer, I felt something strange.
Hmm? The design of the glass lid has changed??
Washing hasn't finished??
Then I realized what has happened.


食洗機を覗いた時、なんだか違和感がした。
あれ?ガラス蓋ってあんなデザインだったっけ。洗えてない?
そして事態に気付いた。


Oh my god!
It's broken!

あちゃ~!
割れてる!


But look, the cracks are so beautiful!
Isn't it artistic?
I soon took a photo of the broken lid.


でも、見てください。
綺麗じゃないですか?この割れ目。
すぐさま割れた蓋の写真を撮ってしまいました。


Recently, I' ve been a bit careless...
Since last month, I've broken a coffee cup,
a sugar pot, a glass pot of the coffee maker, and today's lid.

最近、注意力散漫みたいで。
先月からコーヒーカップ、シュガーポット、
コーヒーメーカーのガラスポット、そしてこの蓋。


I need to pay more attention...

もっと気をつけなきゃですね。
