リラコの2ヶ国語日記

児童英語講師・リラコが綴る日本語+英語の2ヶ国語日記 ☆再び英語力を上げるため奮闘中!!英語に興味のある方もそうでない方も覗いてみてくださいね**コメントなどいただけると嬉しいです(*^^*)

ojigadake

We went to Ojigadake last week, because the
sky was so clear.
From Ojigadake, we can enjoy the panoramic view of
Seto Inland Sea.
Especially on sunny day, the sea is very beautiful
reflecting the blue sky.

先週はすごくいい天気だったので王子が岳(岡山県玉野市)
に行ってきました。
王子が岳からは瀬戸内海が見渡せます。
特に晴れの日は、海が空の青を映してとても綺麗なんです。


According to the book I borrowed from the library,
it's one of the major power spots in Japan.
I can agree, because when I go there, I feel
great energy of the sun, the wind and the sea.

図書館から借りてきた本によると
日本のメジャーなパワースポットの一つらしい。
確かに、そこに行くと太陽や風、海の大きな力を
感じる気がします。

seto inlland sea

We saw some people enjoying paragliding.
I want to try it someday.
Like a bird, I want to feel the wind
and observe the world spreading below me.

パラグライディングをしている人たちがいました。
いつか私もやってみたいなあ。
鳥のように風を感じて、下の世界を眺めてみたい。


fly into the sky FC2

I also wanted to see the niko-niko rock,
It was smiling as always.

そうそう、ニコニコ岩にも会いたかったんです。
いつものように笑ってました。

nikoniko rock

Today was sunny day too, we did kayaking
in Asahi River ^^
I'll write about it in near future...

そして今日もいい天気**
旭川でカヌーをしてきました^^
こちらはまた後日に☆


