リラコの2ヶ国語日記

児童英語講師・リラコが綴る日本語+英語の2ヶ国語日記 ☆再び英語力を上げるため奮闘中!!英語に興味のある方もそうでない方も覗いてみてくださいね**コメントなどいただけると嬉しいです(*^^*)

hateruma beach in may

I haven't finished my Okinawa articles.
On the third day, we went to Hateruma island,
the place we love so much!

まだ沖縄の記事が終わってませんでした☆なはは。
3日目には、波照間島、大好きな島に行きました。


Everytime we come here, though it was just a second
time for me, we feel refreshed and happy.
The blue sky and the clear water.
There is a point in the sea where suddenly becomes deep.
We can enjoy the contrast of deep blue, light blue,
and the white of the sand at the bottom.

波照間島にくると、といってもまだ2回目なんですが
すごくリフレッシュして幸せな気持ちになれます。
青い空に、澄んだ水。
海の中には突然深くなるところがあって
そこでは濃い青と薄い青、そして海底の白砂との
コントラストに癒されます。

hateruma blue
風が強かったためか水は少しにごっていました。


We had lunch at Hanahana syokudo,
and had shaved ice at Minpika.
Minpika is a very cute cafe with a nice view of the sea.
We had "Kuromitsu special" and "Hateruma Blue".

はなはな食堂でお昼を食べ、みんぴかにてかき氷。
みんぴかはとってもかわいいカフェで特製かき氷があるのです。
「黒蜜スペシャル」と「はてるまブルー」を頂きました^^


minpika

minpika shaved ice

Even by writing an article and seeing the photos,
Hateruma heals me a lot! (*^^*)

記事を書いて、写真を眺めてるだけでも
波照間にいやされちゃいました**


June gonna start soon! Time passes so fast!
Keep smiling!

もう6月が始まりますね。時が経つのははやい~!!
笑顔を忘れずいきましょう♪


