リラコの2ヶ国語日記

児童英語講師・リラコが綴る日本語+英語の2ヶ国語日記 ☆再び英語力を上げるため奮闘中!!英語に興味のある方もそうでない方も覗いてみてくださいね**コメントなどいただけると嬉しいです(*^^*)

chinese milk vetch

れんげ畑*a field covered with chinese milk vetch

今朝、どうしても前髪が切りたくなって
出勤前にとっさに切った。

This morning, I cut my bangs just before
leaving for work.

ちょっと長くなってきて、ななめに流していたけれど
どうも気になる&自分っぽくない気がして。
切っちゃった。

They got a bit too long, so I tried to arrange them
into a diagonal line.
However, they were still bothering me.
I also felt, they don't fit my character.
So decided to cut them.

そうしたらやっぱり。
あ~、こっちこっち。
て気がした。
前髪切ると、子どもっぽくなってしまうのですが
自分にはその方がいい気がする。
なにしろ心が子どもだし(^^)

After cutting my bangs, I felt, yes, it's me!
When I cut my bangs, I look like kind of a child.
But I think they fit me.
My heart is like a child, actually.

多分次に美容院いったらまた
「自分で切ったでしょ~」
て言われるんですが。あはは。

Maybe, next time I go to hair-cut,
I'll be said,
`You cut your bangs again!"
haha, I don't mind!


↓↓ランキングに参加しています**
   クリックしていただけるととっても嬉しいです(*^^*)/

にほんブログ村 英語ブログへ


