リラコの2ヶ国語日記

児童英語講師・リラコが綴る日本語+英語の2ヶ国語日記 ☆再び英語力を上げるため奮闘中!!英語に興味のある方もそうでない方も覗いてみてくださいね**コメントなどいただけると嬉しいです(*^^*)

white4


わすれもの~、わすれもの~。
今日はICレコーダーをどこかに忘れてきました。
多分、教室の事務所だと思うのだけど・・・。

I forgot something...
Actually, I forgot my IC recorder somewhere.
Maybe, it's in the office....I hope.

最近はわすれもの、減ってきたかと思いきや。
まだまだ忘れますね☆
現在マンション暮らしですが、2Fを選んだのは
忘れ物をしてもすぐに取りにいけるから♪
(あ、もちろんそれだけが理由ではないですが)

I thought, I got less forgettable recently.
but, it seems that it was a myth.
We live on the 2nd floor of the apartment, because
it's easy to go back and pick forgotten things up.
(of course, it's not the only reason!)

う~ん、どうやったら忘れないのだろう。
忘れないようにメモしてもメモをよく忘れるし(TT)

How can I do away with this easy-to-forget character?
I try to write down what I need, though,
I forget to bring the memos with me (TT).


riverside

旭川の川辺**
一、二週間でも植物はぐんぐん伸びますね~。
黄色い面積が増えて、背も高くなってました☆
Flowers have grown a lot in 1-2weeks!
There were more "yellow" area, and they got quite tall!


↓↓ランキングに参加しています**
   クリックしていただけるととっても嬉しいです(*^^*)/

にほんブログ村 英語ブログへ


