リラコの2ヶ国語日記

児童英語講師・リラコが綴る日本語+英語の2ヶ国語日記 ☆再び英語力を上げるため奮闘中!!英語に興味のある方もそうでない方も覗いてみてくださいね**コメントなどいただけると嬉しいです(*^^*)

insect

たまには虫も・・・☆ an insect for a break**

今日は朝の出勤前に洗濯をした。
よくがんばった~!!と自分自身を褒めながら
教室へ。今年度の水曜はちょっと忙しいのでがんばらねば。
夕方に教室の移動があって、車で次のところに移動・・・
という時に雨が・・・(><)
せっかく干してきたのにな~☆

This morning, I washed clothes before going to work.
I did a good job! I praised myself.
This year, Wednesday is a tough day, so I have to try hard.
In the evening, I had to move by car to teach in different place.
When I was going out, it started to rain...(><)
I hang the washings in the balcony...oh, my...

まあ、でもいいんです。そんなことは。
とりあえず今日一日が終わって、レッスンが一巡しました。
新しいクラス、新しい生徒。
私は去年からの持ち上がりの生徒さんが多いので
さほど緊張もしないけれど、やっぱり気持ちは新たになる。
そしてお母様方や子どもたちに言う。

「この1年で、どうなっていきたいか、1年後はこうなってるぞ!
という姿をイメージしてみてくださいね。そしてそうなるために
何をしていったらいいか、どの時間に何をするのかしっかり約束を
して取り組んでいきましょうね。」

Actually, it's not a big matter.
A whole week has past since we started the lesson.
New classes, new students,,,
My students are mainly the same as last year, so
I'm not so nervous about the lesson, but, I feel refreshed.
I tell mothers and students;

"Please image what you want to be like in this year.
To be closer to that image, please think what you need to do,
and decide and promise when and what to do."


私の1年後はどうなっているんだろ。
目標は、紙に書いて目に付くところに貼っておくといいらしい。
(むしろ本当にそうなりたいならするべきらしい)
受験の時は貼ってたな~。
今は具体的にこれ!!という目標はないのだけど
整理整頓が常にできる人になりたいかな・・・・。子どもみたいだ☆

What will I be like in this year?
If you have a clear goal, it's better to write it down
and paste it somewhere you often look.
(It's rather necessary if you really want to realize it!)
I did so when I was studying for an entrance exam.

I don't have a clear goal now...though.....
I want to be an organized person...hummm I'm like a child.


ランキングに参加しています**
応援していただけると嬉しいです**

にほんブログ村 英語ブログへ


