リラコの2ヶ国語日記

児童英語講師・リラコが綴る日本語+英語の2ヶ国語日記 ☆再び英語力を上げるため奮闘中!!英語に興味のある方もそうでない方も覗いてみてくださいね**コメントなどいただけると嬉しいです(*^^*)

rape blossom

菜の花*rape blossom


春が来るたびに思う。
私は菜の花の黄色が好き。
春のあたたかな日差しの中咲き誇る優しい黄色。
「おひさまのパワー、受け取ってますよ」
って言ってるみたいに太陽に向かって
まっすぐ伸びる花。
あのかわいい黄色を見ると
幸せな気分になる。

When springs comes, I always feel;
I like the yellow of rape blossoms.
So gentle yellow blooming in warm spring sunshine.
"I am receiving your power."
They are appealing the sun growing straightforward.
Their adorable yellow make me feel happy.


他の色はどうかな~って考えてみた。

春、日差しを浴びて生き生きし始める新緑が好き。
吸い込まれそうな時の空の青が好き。
朝焼けや夕暮れ時の、胸を打つ橙色が好き。

大好きな色に出会ったとき
自然と心が晴れて笑顔になれる。

How about other colors?

I like the green of the fresh leaves in spring,
getting energetic receiving the gentle sunshine.

I like the blue of the clear sky, covering the whole world.

I like the orange of the sunrise and sunset, moving my heart.

Everytime I come across with my dearest colors,
my heart will be cleared up and smile comes naturally on my face.



ランキングに参加しています**
応援していただけると嬉しいです**

にほんブログ村 英語ブログへ




