リラコの2ヶ国語日記

児童英語講師・リラコが綴る日本語+英語の2ヶ国語日記 ☆再び英語力を上げるため奮闘中!!英語に興味のある方もそうでない方も覗いてみてくださいね**コメントなどいただけると嬉しいです(*^^*)

ooinunofuguri

orange


今日はレッスン休み最後の日。
家や教室で準備をしつつ、それ以外の時間は自由なので
春探しに行ってきました。

近所の植物園にも行ったのだけど、岡山の桜はまだまだです。
来週にはいい感じかな?
道の途中にあった小さな花たちをアップしてみました**
花って、こんなかわいいんだ~と新しい発見の毎日です(^^)
それにしても、植物の生命力って、すごいですよね。
コンクリートの裂け目とか、おやまあそんなところから?
という花もたくさん。
みんなあったかい春の日差しを浴びて嬉しいんだろうな。
さあ、新年度。私もレッスンがんばろうっと**


We are going to start the lesson tomorrow.
Today was the last day I could use my time freely
except for the preparation at home and at school.
I and Rila (he took a day off) went out to look for some springs.

We went to a nearby botanical garden.
Most of cherry blossoms in Okayama have just started to bloom.
So, we have to wait a week or less until they'll be at their best.

I attached some flower photos I found on our way to the garden.
These days, I realized the cuteness of flowers.
The vitality of flowers are so great!!
Lots of flowers grow in the narrow places (like the crack of the concrete)
and make me surprise a lot.

They are all happy receiving warm spring sunshine.
I too want to grow! It's the start of the new year!
I'll try my best to give good lessons!


white2


<この記事の音声はまた後日つけます**>


ランキングに参加しています**
応援していただけると嬉しいです**

にほんブログ村 英語ブログへ


