リラコの2ヶ国語日記

児童英語講師・リラコが綴る日本語+英語の2ヶ国語日記 ☆再び英語力を上げるため奮闘中!!英語に興味のある方もそうでない方も覗いてみてくださいね**コメントなどいただけると嬉しいです(*^^*)

cuba3


<前回の記事の続きです>

その翌日、キューバへ出発。
時間があまりなくて、私は2泊しかできなかった。
キューバでは前もって宿を予約していないと入国できない。
そのために取ったホテルのベランダからの景色を
眺めてUは
「ユーゴスラビアみたいだ。」
と言った。

キューバは新市街と旧市街の差が著しく(現在はどうなんだろう?)
あきらかに観光客向けに作られた新市街の
明るさや真新しさと、普通の市民たちの暮らす
旧市街のビルの古さや暗さが対照的だった。

The next day, we flew to Cuba.
I didn't have much time, so I couldn't stay there
more than 2 nights.
In Cuba, travelers couldn't enter the country
without hotel reservations.
Looking outside from the hotel balcony, U said,
"It's like Yugoslavia."

At that time (I don't know the situation now)
there was a big differnce between New town and Old town.
New town was built apparently for tourists, it was
colored brightly and buildings seemed to be renewed.
On the other hand, in old town, buildings were
old and damaged, and air was so dark.

続きを読む
