リラコの2ヶ国語日記

児童英語講師・リラコが綴る日本語+英語の2ヶ国語日記 ☆再び英語力を上げるため奮闘中!!英語に興味のある方もそうでない方も覗いてみてくださいね**コメントなどいただけると嬉しいです(*^^*)

asihi river sunrise

空の色に魅かれて川まで見に行きました**
I went to the riverside to see the sunrise, because
the color of the sky was so attractive.


ICレコーダーが届いて約1週間。
活躍してますよ~~(^^)v

It's about a week since I got the IC recorder.
This one is very useful!!

まずはPODCASTで英語番組をいくつか
ダウンロードして、通勤の車の中で聞いてます。

I've downloaded some English programs from the
Podcast and I am listening to them in my car to and from the office.


とりあえず今いいなと思って聞いてるのは
The programs I'm now interested in are:

*CNN News Update (4分くらいなので繰り返し聴くのにいい)

*Lonely Planet Podcast (いろんな国の話があってインタビューも
 聴けます。いろんな国の人の訛りが聴けるのもいい 12~20分くらい)

*comedy4cast (英語のコメディが聴ける。言い方とかがおもしろくて
 意味が取れなくても笑えて楽しい。ゆっくりはっきり言ってくれるので
 発音や台詞のマネをするのにはいいかも)


まだまだいろんな番組があるだろうから探してみようっと。
おすすめポッドキャスト

英語身に付けたい方は何度も言ってしまってますが
教材でもラジオでも市販CDやDVDでも
必ず繰り返し、覚えるくらい聴いてみてくださいね**
もちろん、自分が楽しめるものを選ぶのが大切です。
日本語の解説ついているものもいいと思います。(大人には!)
そして、台詞を覚えてきたら一緒に口ずさんでみましょう。

I'm repeating this a lot, but, it's really important.
if you want to aquire English,
please listen again and again, till you memorise the phrases.
You can choose anything from some English learning kit, radio programs,
CD or DVD...the point is, whether you can enjoy it or not.
It's OK with Japanese explanation for adults.
when you've memorised, try to speak out simultaneously.


ICレコーダーとしても自分のレッスンの録音や
新人の先生のレッスンの録音をしてみました☆

I used it as a recorder too.
I recorded my lesson and our new staff's lesson.

正直、ものすごく性能いいです!!!
隣の部屋の話し声やピアノの音までしっかり拾ってる。
ノイズキャンセラーというので雑音が減るようにすると
人の声だけがクリアに聴こえる。
技術って、すご~~~い。

I can tell you, this recorder's performance is just great!!!
It can catch the voice and also piano sounds from the nextdoor.
If I set the noise canceler, the human voice becomes so clear.
Technology advance is amazing!

とりあえず、自分の英語も英語になってたのでほっ。
レッスンでの自分が思ってより早口でびっくりしました。

ICレコーダー購入に踏み切った一番の理由は
4月から自分が英語課の主任をしなければならなくなり
責任と不安を感じたから。
ほんとはレッスン減らす予定だったけれど
人生いろいろ起こるもので・・・。
自分のペースでがんばろう**


I was relieved because my English was English.
I was surprised because I was speaking faster than I thought!

The main reason why I decided to buy an IC recorder was,
I have to be the chief of the English section from April
and now I feel the responsibility and anxiety.
A month ago, I was going to cut some lessons, but
the situation has changed...
Unexpected things can happen in life...
I'll just try my best!


