リラコの2ヶ国語日記

児童英語講師・リラコが綴る日本語+英語の2ヶ国語日記 ☆再び英語力を上げるため奮闘中!!英語に興味のある方もそうでない方も覗いてみてくださいね**コメントなどいただけると嬉しいです(*^^*)

みなさんはどんな人になりたいですか?
私は、いつ頃から思い始めたのかはっきり覚えてないけれど

「あなたに会えてよかった」

そんな風に思ってもらえる人になりたい。

“なりたい自分”が他の人の評価の中にあることが
いいことなのかどうかはわからないけれど
自分が何かしたことで誰かが喜んでくれると
それはすごく嬉しい。自分一人で喜ぶより嬉しい。

人生の限りある出会いの中で
どうせなら“いい出会い”を重ねていきたい。
出会うことでお互いにちょっとでも
プラスになれたらいいなと思う。

What kind of person do you want to be?
I don’t remember clearly when I started to think like this, though,
I want to be the person who can be thought like;

“I'm glad to meet you.”

I don’t know if it’s good or not that,
“What kind of person do I want to be” depends on how
others evaluate me.
However, it’s true that I can be happier
when people are pleased with what I do.
It’s much happier than I get pleased only by myself.

The number of people who we can encounter in life is limited.
I want to make my meeting with the others
more precious.
I wish our meeting will do something good
for both of us.

