リラコの2ヶ国語日記

児童英語講師・リラコが綴る日本語+英語の2ヶ国語日記 ☆再び英語力を上げるため奮闘中!!英語に興味のある方もそうでない方も覗いてみてくださいね**コメントなどいただけると嬉しいです(*^^*)

だいぶ喉の痛みがおさまり、声が出るようになって来ました。

うちはしょっちゅう喉を痛めて声をなくします。
その度に四苦八苦しながら戻そうとするんですが
今日は効果あるぞ!!ってものをピックアップ。

*マスクして寝る(なるべく湿らせる)
*吸入器でのどに湿気を。
*のど飴なめ続ける(個人的には浅田飴がおすすめ)
*すぐ治ると思い込む
*しゃべらない
*うがい
*首にタオルとか巻いてあっためる

しゃべる仕事を始めて2,3年は年に何度も声をつぶしてました。
なので、やばくなったたこうする!みたいなのができてきた。
にしても、あめをなめる癖がついてしまって、痛くなくても
一日に10個以上はなめてるから飴中毒状態です。
しかもミルクの国にはまってます☆はは。

My throat is now getting better, and I'm getting my voice back!!

I often have sore throat and lose my voice.
So I try anything to recover my voice.
Today, I want to pick up things that I think effective
to get voice back.

*put mask on (better to get it wet)
*use inhaler and moist your throat
*keep eating candies ( I recommend Asada-ame)
*believe to recover quickly
*keep silent
*gargle
*make your neck warm with towel or something

I used to lose my voice a lot during the first 2,3 years.
and, now I have my manuals when I lose my voice.
It's become my habit to eat candies, and I eat
more than 10 candies a day even if my throat
doesn't hurt at all.
I'm addicted to candies...
and addicted to "Milk no Kuni",haha.
