リラコの2ヶ国語日記

児童英語講師・リラコが綴る日本語+英語の2ヶ国語日記 ☆再び英語力を上げるため奮闘中!!英語に興味のある方もそうでない方も覗いてみてくださいね**コメントなどいただけると嬉しいです(*^^*)

吸入器

さて、これ↑はなんでしょう??
知らない方も多いかも~~。うちも数ヶ月前まで実物みたことなかった。

正解は「吸入器」です。
風邪ひいたりして、のど、鼻がやられた時に使うのですが
実はうちはのどがとっても弱いのです。
昔から、カラオケで熱唱すると次の一週間声ガラガラとか。

なのに今英語講師としてレッスンではずっと英語しゃべってる
もんだから、喉を酷使してるんですね~~。
今年は喉が丈夫になってきたのか、だいじょぶだあと思っていたら・・・。
夕方からだんだんとガラガラに。今は息で話してます。

この吸入器くんで明日には復活できるといんだけど・・・。


Do you know what this is?
Maybe not so many people know this one.
Actually, I even hadn't seen it several months ago.

The answer is..."inhaler"
You can use this when you catch a cold and have
runny nose and sore throat.
My throat is really weak.
I used to lose my voice for a week when I went
karaoke and sang a lot.

In spite of it, now I am an English teacher and speak
English during the lesson, I'm using my throat tooooo much.

This year, I felt my throat working
quite fine ...BUT,
since this evening, my voice got really husky,
and now, I talk with my breath.

I hope to get well using this inhaler....

